niedziela, 5 kwietnia 2009

Historie z Fallcrest #7

Sielanka

Nadszedł nowy dzień. Bohaterowie odpoczywają po ostatnich zmaganiach z kultystami Tiamat. Lia została przywrócona do życia przez Nimrozana. Reszta drużyny nie ma większych problemów.

Koło południa odwiedza ich sierżant – krasnolud Murgeddin. Prosi o wytłumaczenia i wyjaśnienie sprawy do końca. Jednak zaprasza wszystkich obecnych na wizytę pod wieczór u Lorda Farena Markelhay w celu przedstawienia sprawy osobiście. Krasnolud zostaje jeszcze chwilę na niewielką ucztę którą zaproponował Uriel.

Wizyta u Lorda

Bohaterowie późnym wieczorem docierają do siedziby Lorda. W komnacie wizytowej obecny jest, oprócz Farena i sierżantów, także nieznany Purpurowy Rycerz Cormyru. Po wyjaśnieniu sprawy okazuje się że zarówno Lord jak i Rust – ów Purpurowy Rycerz mają pewną propozycję dla bohaterów. Otóż w ostatnim czasie, w okolicach ziem Markelhaya są porywani ludzie – zdrowi i w sile wieku mężczyźni. Rust ustalił, że trop wiedzie do pobliskiej, sławnej Góry Grzmotów – oraz starożytnego miasta Minotaurów przekształconego w miasto handlowe, tzw. Halę Siedmiu Filarów, pilnowane przez Magów z Saruun. Odpowiedzialni za porwanie są najprawdopodobniej członkowie klanu Krwawych Szponów. Bohaterowie mieliby być „tajnymi” agentami, zbadać sprawę i odnaleźć Krwawe Szpony i porwanych ludzi.

Uratowanie Rendila

Bohaterowie ruszają na wschód, w kierunku Góry Grzmotów, majaczącej na horyzoncie. Podróż przebiega w kilka godzin bez większych problemów. Podczas podróżowania korytarzem prowadzącym do wnętrza góry, paladyn słyszy dziwne odgłosy. Zaciekawieni bohaterowie docierają do nieużywanego składu gdzie właśnie zielonoskórzy z klanu Krwawych Szponów znęcają się nad związanym halflingiem. Wywiązuje się krótka walka i bohaterowie uwalniają porwanego. Ten przedstawia się jako Rendil Halfmoon i z wdzięczności zaprasza ich do siebie do gospody w Hali Siedmiu Filarów, która prowadzi. Twierdzi, że podsłuchał rozmowę Krwawych Szponów i wie gdzie może być ich więcej. Wszyscy zmierzają w kierunku Hali Siedmiu Filarów. W niej mieści się również siedziba-filia domu Azaer, z którego wywodzi się dwóch członków drużyny Uriel i Skamos. List który uprzednio wręczyła im Amara zaraz przed wyprawą zapewni im nocleg i pożywienie.

Uwagi:)

I stało się. Zacząłem prowadzić moduł "Thunderspire Mountain". Jestem zdziwiony, że jest to kawał naprawdę nieźle zrobionego scenariusza. Jeszcze wprawdzie nie przegryzłem całości - ale to co czytam pozytywnie mnie zaskoczyło. Są w nim same konkrety - czyste mięso bez zbędnych opisów, czy wskazówek do prowadzenia. Interesująca "miejscówka", masa statystyk, ciekawie zaprojektowane encountery - masa bn "ready to play" - i mapki. Prowadzi się to z biegu, prosto łatwo i przyjemnie:)

Prześlij komentarz