czwartek, 16 kwietnia 2009

Kingdom Key: Komuniści i Trolle - prep

„Kingdom Key” to całkiem ciekawa gra, która okazję mam playtestować za pomocą Skype oraz Vassala. Oparta jest głównie o Klucze i Sekrety z „The Shadow of Yesterday”, oraz kilka pomysłów z innych gier Indie. Stosowana jest jedna kostka Fudge, która decyduje o przebiegu konfliktu. W sytuacji konfliktowej następuje rzut i w przypadku „plusa” przechodzi efekt działania gracza, na „minus” efekt Mistrza Gry, na „zero” – ani jeden z tych efektów, w tym wypadku można się konfliktować dalej stosując inną metodę. Zasoby gracza to Punkty Doświadczenia, które „nabija się” za pomocą Kluczy, a wydaje na inicjowanie konfliktu i próbę przepchnięcia fabuły w swoją stronę. To tak w skrócie.

Elementy settingu ukształtowaliśmy na sesji prepu. Każdy z graczy podał jakiś pomysł, który go interesował jako element świata. Później nastąpiło dookreślenie i otrzymaliśmy zarys settingu.
Prześlij komentarz