poniedziałek, 24 sierpnia 2009

In a Wicked Age: A Head of the Hero

Korzystając z urlopu i przyjazdu do rodzinnego miasta jednego z kolegów, postanowiliśmy sobie w niedzielny wieczór rozegrać sesję IAWY. Ja już zagrałem kilka razy, postanowiłem więc poprowadzić. Było to moje drugie podejście do prowadzenia IAWA – pierwsze nie wypaliło jakiś czas temu. Jeden z graczy brał udział w tej pierwszej sesji, dwójka pozostałych pierwszy raz się spotkała z tą grą.

Oracle (God-kings of War):

A secret order of warriors, mystics, defending their relics.
An enemy champion, fearless and bellowing.
The head of a high war-captain, in a carved wooden cask.
An altar to devils of the waste, stinking with gore.

Postacie:

Keneth (PC) – bohater wśród ludzi, obdarzony przekonującym głosem. Poszukuje Głowy, aby ją zniszczyć i pozbawić tym samym siły Zakonu. Chce również ujawnić zbrodnie Zakonu, który nie jest już taki jak dawniej – ma wiele ukrytych zbrodni, których "nikt nie dostrzega".

Eil Bet (PC) – renegat, skrytobójca, dawny członek Zakonu. Chce zdobyć Glowę dla własnych celów, oraz przejąć władzę nad Zakonem.

Javid (PC) – nieśmiertelny, brat rozczłonkowanego wojownika (właściciela Głowy), zabił go wiele, wiele lat temu z powodu ich siostry. Pragnie odkupienia znajdując uprowadzoną głowę.

Głowa – skradziona z siedziby Zakonu głowa dawnego bohatera sprzed wieków. Wraz z pozostałymi częsciami ciała (reliktami) napełniała Zakonników siłą, dopóki nie została skradziona w tajemniczych okolicznościach.

Kimya – zła królowa władająca Miastem. Jej zbrojne ramie – Zakon, trzyma opiekę nad Miastem, i broni je przed najazdem barbarzyńców.

Czempion Barbarzyńców – przyjechał podbić Miasto Kimyi. Jej przerażający dawny kochanek. Oblega miasto i posiada obóz na przedpolach miasta.

Arcykapłan Zakonu – człowiek, który po przejęciu władzy nad Zakonem, rozpoczął mroczną historię Zakonu i sprowadził zakonników na złą drogę. Chce utrzymać Zakon w sile, a wierzy, że rozczłonkowane zwłoki dawnego bohatera przed wieków ją zapewniają. Brakuje tylko głowy...

Przywódca Demonologów – przywódca sekty, która zajmuję się przywoływaniem demonów i Mroczną Magią. Są ściganie przez Zakon. Najchętniej złożyłby królową w ofierze demonom na swoim prześmierdniętym krwią ołtarzu i wpuścił barbarzyńców do Miasta.

Akcja!

Miasto jest oblegane przez barbarzyńców, obrońcy na murach – w większości członkowie Zakonu - dzielnie, mimo malejących zasobów, bronią murów przed Czempionem barbarzyńców. Ale oto stała się straszna rzecz – jedna z relikwii a właściwie największa – Głowa Bohatera została skradziona. Bez niej obrońcy tracą siłę i zapał do walki.

W związku, że zakonnicy mają pełne ręce roboty związanej z obroną i utrzymaniem pokoju w mieście królowa Kimya postanawia nająć najemników – którzy odnajdą Głowę. Na spotkanie w gospodzie (gracze chcieli zacząć od karczmy, jak za starych dobrych lat:P) z człowiekiem królowej stawili się Keneth, Eil Bet i Navid. Odbyła się rozmową, z której wynikło, że królowa ich naprawdę hojnie wynagrodzi, jak tylko znajdą to czego szuka. I nie jest to mowa o czymś tak drobnym jak mieszek złota na osobę.

Keneth postanawia zadać kilka pytań królowej, więc udaje się do pałacu na umówione kilka godzin później spotkanie. Na spotkaniu z królową na leżącym tronie i zajadającą winogrona, dowiaduje się jedynie, że wszystkie szczegóły zna Arcykapłan Zakonu i to z nim trzeba rozmawiać, jej tylko zostało to zgłoszone.

Bohaterowie postanawiają się udać do siedziby Zakonu – katakumb gdzie trzymane są relikwie. Ale w pewnym momencie, jeden z zakonników zaczyna kojarzyć twarz Eil Beta. Ten okłamuje strażnika, że jest tylko podobny do zbiegłego zakonnika. W końcu wchodzą, a Eil Bet od tej pory jest bezpieczny – nikt wśród Zakonu nie skojarzy go z renegatem.

Na miejscu dowiadują się, że zakonnicy zostali poszarpani przez jakieś diabły, które rozszarpały ich pazurami i zębami. Najprawdopodobniej też latały, bo nie ma śladów na podłodze. Obwiniają kogoś z sekty demonologów. Keneth i Javid spotykają się z Arcykapłanem, ale ten nie udziela im zbyt wielu informacji i właściwie zbywa. Eil Bet nie znajduje więcej śladów.

Bohaterowie postanawiają udać się do gospody i tam narobić szumu wokół swoich osób. Przyznają się jawnie, że miasto jest skończone i że gdyby można przywołać diabły do ich ocalenia, nie zawahali by się tego zrobić. Część ludzi zniesmaczona wychodzi z gospody.

W pewnym momencie wchodzi zakonnik, który twierdzi, że doniesiono mu, że w gospodzie, ktoś otwarcie przyznaje się do chęci obcowania z diabłami. Bohaterowie wyprowadzają go na zewnątrz i próbują negocjować. Nie udaje się dojść do porozumienia, w końcu odwracają jego uwagę a Eil ogłusza go i zostawiają w jakimś ciemnym zaułku.

Eil Bet wraca do karczmy, a Keneth i Javid rozpytują żebraków. Za monetę dowiadują się, że jeden z nich widział, jak przed chwilą, jeden z bywalców niedalekiej gospody rozmawiał z tajemniczą zakapturzoną postacią. Idą więc do karczmy.

Do karczmy, gdzie siedzi Eil Bet wchodzi tajemnicza zakapturzona postać. Przysiada się do Eil Beta i zaczyna z nim rozmowę. W końcu przysiada się pozostała dwójka i wynajmują wolny pokój gdzie mogą swobodnie porozmawiać. Okazuje się, że mężczyzna jest najprawdopodobniej wysoko postawioną osobą w sekcie. Nie przyznaje się do posiadania głowy, ale ma dla nich zadanie. Trzeba porwać królową Kimye, a dostaną się tam z podrobioną Głowa, którą sekciarz dostarczy. Mają się spotkać tutaj następnego dnia.

Gdy tylko sekciarz wychodzi, Eil Bet idzie jego tropem. Przeszkadzają mu inni sekciarze, którzy próbują pozbyć się niepotrzebnego ogona, skrytobójca jednak eliminuje każdego z nich. Dociera do domu w którym sekciarz najprawdopodobniej zamieszkuje. Strzegą go strażnicy i psy. Javid i Keneth docierają do Eila i wynajmują żebraków, żeby odwrócili uwagę strażników. Przemykają tuż obok wcześniej otrutych psów do środka – ale w domu pusto.

Znajdują w końcu zejście do podziemi, i podążają w głąb mrocznych korytarzy. Na końcu znajdują ołtarz wraz z przyłożoną do niego Głową. Zabijają przywódcę sekty, ale do komnaty wchodzą zakonnicy, obwiniając ich o sekciarstwo. Pod strażą są odprowadzani do arcykapłana, ale po drodze przekonują zakonników do siebie i ci stają po ich stronie.
W katakumbach spotykają się z arcykapłanem, Javid umieszcza głowę brata na swoim miejscu, ale po krótkiej rozmowie dochodzi do walki. Cześć zakonników staje po stronie Eil Beta. W walce ginie arcykapłan. Wchodzi Kimya, która niezbyt zdziwiona rychłym końcem arcykapłana mianuje nowego – Eil Beta. Ma nadzieję, że będzie bardziej ostry. W stosunku do Kenetha w nagrodę chcę uczynić go swoim królem i razem z nim wprowadzić ostrzejsze rządy terroru w mieście. Ten zgadza się panować u jej boku.

Zakonnicy pod nowym przywództwem i napełnieni wiarą, że Głowa daje im siłę, pokonują barbarzyńców. Rządy terroru zostają wprowadzone do Miasta. Nieśmiertelny Javid odchodzi w sobie znanym kierunku.
Prześlij komentarz